Torrent del Gat Menjat (Barcelona)

ID Ref   8

montezion

Aproximació

Sant Miquel del Fai.

S'arriba a Sant Feliu de Codines, i es continua per la carretera que mena al monestir de Sant Miquel del Fai, on trobem un ampli pàrquing per deixar el cotxe. Tindrem que creuar el pont medieval sobre el riu Rossinyol, deixant a la dreta l'entrada al monestir. Passat el pont cercarem les senyals (blanca-vermella), del GR-5. El sender inicialment puja fort fins situar-se per sobre del santuari, una balconada ens aportara unes magnifiques vistes d'aquesta zona. Se segueix aquest camí durant uns quinze minuts, fins que s'arriba al torrent, que és el primer que ens trobarem. Ara tindrem que baixar per el torrent, en alguns punts molt vestit de vegetació, per arribar en cinc minuts al primer rapel, on posarem atenció, ja que aquest rapel és el més espectacular.

El torrent del Gat Menjat, s'ha format polint la roca arenisca típica de la zona, donant lloc a espectaculars saltants. Es tracta d'un torrent sec durant tot l'any, fins i tot en èpoques de pluja es difícil veure baixar molta aigua. El descens combina ràpels espectaculars, amb zones molt vestides de vegetació.

El primer rapel de 40 metres, quasi tots volats és el més vistos, si disposem de cordes es pot enllaçar amb el següent de 21 metres. Els ràpels inter-mitjos són més curts, i vorejant grans blocs de roca. L'ultim obstacle, és un interessant rapel de 35 metres. El descens és pot realitzar en 2 hores, i resulta ideal per fer-lo durant les èpoques de més fred, ja que hi toca el sol des de primera hora del mati.

Per retornar al cotxe, o farem des del final de l'ultim rapel, tot seguint la base del cingle fins trobar el camí empedrat, que va de Riells a Sant Miquel del Fai.

Fuente: http://esgarrapacrestes.blogspot.com.es/2012/10/torrent-del-gat-menjat.html

Localización del punto de inicio del barranco